25 września, 2015, 14:30
Sample-Yoga-2artykuł

Właściwa ilość łez zapewnia zdrowie i komfort naszym oczom, a ich produkcja odbywa się w gruczołach łzowych, których praca regulowana jest przez układ nerwowy. Kiedy łez jest za mało pojawiają się objawy suchego oka, takie jak: dyskomfort, zaburzenia widzenia, możliwe uszkodzenia powierzchni oka i infekcje, które stanowią poważne zaburzenia naszego zdrowia. Objawy te pojawiają się najcześciej w czasie czytania, pracy przy monitorach, czy podczas prowadzenia samochodu i mają zły wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale na samopoczucie.
Zwiększenie ilości produkowanych łez to prawdziwe wyzwanie i narazie nie udało się znaleźć naturalnej metody by ten cel osiągnąć, bez stosowania środków farmakologicznych.
Kilka badań pokazało, że oddychanie ma wpływ na tę część systemu nerwowego, która reguluje pracę naszych narządów. Wolne (6 oddechów na minutę), brzuszne oddychanie pobudza przywspółczulną część autonomicznego układu nerwowego. Oddychanie brzuszne prowadzone przez 3 minuty (4 sekundowy wdech i 6 sekundowy wydech) obniża częstość skurczów serca i ciśnienie tętnicze. Badania przeprowadzone w Japonii pokazały, że taki typ oddychania ma również wpływ na ilość produkowanych łez i może zmniejszyć objawy suchego oka, stając się w ten sposób skuteczną, naturalną metodą w walce z tym problemem. Ten typ oddychania, stosowany w yodze, może być poprowadzone przez każdego i praktycznie we wszystkich warunkach. Metoda ta powinna znaleźć uznanie u wszystkich, którzy pracując z urządzeniami elektronicznymi odczuwają zmęczenie i dyskomfort, a inne metody (w tym krople nawilżające) są nieskuteczne.